John Sculley, former CEO of Apple
and Pepsi, is the creative mind behind two of the most well-known
advertisements in the past fifty years, namely the Pepsi Challenge and Apple's groundbreaking 1984 Super Bowl
Macintosh commercial.
จอห์น สคิวลี อดีต ซีอีโอ ของบริษัทแอปเปิลและเป๊ปซี่
เป็นคนที่มีความคิดสร้างสรรค์ผู้อยู่เบื้องหลังการโฆษณาอันโด่งดังสองรายการในเมื่อ
50 ปีที่ผ่านมา ซึ่งก็คือ เป๊ปซี่ชาเลนช์และ แอปเปิลกราวเบรกกิ้ง 1984 ที่โฆษณาเมกอินทอช
Sculley has been closely
following the ways social media has shaped
the marketing industry by allowing customers to communicate with one another
and share honest opinions about brands and products. "Suddenly customers
are paying a lot more attention to other customers and smart data," he
says, although many brands, especially established ones, have been slow to
adapt to this shift. "So many people in business focus on the competition,
and when you do focus on the competition, you’re really only talking about
incremental improvements because you are trying to take something away
from a competitor."
สคิวลีได้ติดตามสื่อสังคม
โซซิลมีเดีย
อย่างใกล้ชิดและได้ปรับอุตสาหกรรมการตลาดโดยการอนุญาตให้ลูกค้าได้สื่อสารคุยกันและแบ่งปันความคิดเห็นเกี่ยวกับแบรนด์และผลิตภัณฑ์
“ทันใดนั้น ลูกค้าต่างก็ให้ความสนใจกับข้อมูลของลูกค้าคนอื่น” เขากล่าว “ถึงแม้ว่า
หลาย ๆ แบรนด์จะปรับตัวไปกับความเปลี่ยนแปลงนี้อย่างช้า ๆ” มีบริษัทจำนวนมากที่มุ่งแต่ทำการแข่งขัน
และเมื่อคุณมุ่งแต่ทำการแข่งขัน คุณก็จะมัวแต่พูดเกี่ยวกับการปรับปรุงให้มากขึ้น
เพราะคุณพยายามที่จะเป็นฝ่ายได้เปรียบเหนือคู่แข่ง
Instead,
Sculley recommends zeroing in on the customer's needs. It's a strategy that has
launched mega-success stories such as Uber and Airbnb because it encourages
companies to ask the most important question: "How do I solve a really big
customer problem?" แต่แทนที่จะทำอย่างนั้น
สคิวลี กลับแนะนำให้มุ่งความสนใจไปที่ความต้องการของลูกค้า นั่นเป็นกลยุทธ์ที่ทำให้หลาย ๆ
บริษัทได้ประสบความสำเร็จอย่างยิ่งใหญ่มาแล้ว อย่างบริษัท อูเบอร์ และแอร์บีแอนบี
เพราะว่าบริษัทได้ท้าทายถามคำถามที่สำคัญมาก คือ “เราจะแก้ปัญหาใหญ่ของลูกค้าได้อย่างไร”
It also
results in invaluable, organic word-of-mouth advertising. "There’s nothing
better in marketing than referrals from a happy customer," he says. มันยังเป็นการโฆษณาที่ไม่มีค่าใช้จ่ายสำหรับการโฆษณาแบบปากต่อปาก
“การตลาดนั้น ไม่มีอะไรดีไปกว่าการแนะนำปากต่อปากจากลูกค้าที่มีความสุข” เขากล่าว
ดูวีดีโอข้างล่างนี้
ฟังเขาอธิบายว่าทำไมจึงถึงเวลาแล้วที่จะโยนแผนธุรกิจของคุณทิ้งและแทนที่ด้วยแผนลูกค้า
Watch
this video to hear Sculley explain why it's time to throw your business plan
out the window and replace it with a customer plan.
Read more on http://www.entrepreneur.com
No comments:
Post a Comment